Tuesday, April 6, 2010

mereke berkata tapi tidak berfikir.

rancak berblogging arini.
maksudnye aku seorg yg xde life ke?
(penulis sekadar merenung sambil blank2 ayam...@,@)

____________

dicn tgh hujan.
disane?..hujan ke?.
disane tu dimane?
dan disini tu dimane juge ye?
disane akan menjadi disini.
dan disini akan menjadi disana.
sana-sini.sini- sana mmg satu pasangan yg hebat sepnjng zaman=,=

penah dulu aku dgr satu cite yg si A bername sana dan si B bername sini.
so al-kisahnya bermule apebila si A dan si B terperangkap di dlm sebuah gue bername GUE.COM..hahaha..acah je!(aku tipu)..
lalu setelah sepurname malan mencari jalan keluar .
make pade suatu hari dgn ketentuan penciptanya.
mereke terjumpa jalan keluar berdasarkan pencahayaan di celah-celah batu yg rompong.
make berbalah la antare mereke...

si A : sini....mari kesini aku da trnampak jln keluarrrrrr!! ( sambil menjerit dgn gaye ke22 belah tapak tgn di mulut).

si B :sana...aku rase kat sini ade jln keluar gakkk.....sana...kau ke sini lahhh!!(berteriak juge)

si A : aku x rase kat sane...aku rase kat sini....sini kesini lah kau!!! (mule baran )

si B : ahhhh sudah la kau sane!!!...aku x rase sane tu betol!!!!..aku disini sudah nampak ape yg disana tiada....kau kene dgr cakap aku !!!!!...sbb aku abg kau sini!!!!..aku lg tue dr kau sane!! (sudah berpeluh jantan)

alert! :: aku yg menulis ni pon da blank dgn cite ni..sane or sini...ahh!layan kn je la...NEXT!

maka setelah berjam-jam bergaduh antare sane dan sini..
mereke tidak sedar sudah lebih 72 jam mereka berbalah tanpa tidur dan makan.
disebabkan ego mereka yg besar ..perkara mudah menjd sukar.

tatkale...pergaduhan semakin rancak berlaku.
tenage si A dan si B semakin berkurangan....lalu mereke menemui ajal ditempat kejadian sebelum sempat menemui jalan keluar..

ahh.cite ni sogokan mase aku kecil2 dulu kale.
adekah betol atau tidak aku tak pasti.
tapi mmg aku pernah dgr la cite ni.
die mcm stok2 cite pengajaran yg kalu kau beli majalah didik time ko 1 DAHLIA dlu
ko akan dpt bacelah bnde2 mcm ni..
tapi kalu kau dr kategori yg beli majalah ujang,ke kreko hatta mjlh anak2 sidek ..
agak susah arr ko nk dpt bnde2 mcm ni..


so kesudahan cite2 mcm ni : mesti la mak kau akan kate ... " hawe , da besar nati jgn degil ckp org tue..blablablablabla"...dan bnde 2 akan tros bersemat dihati...hahaha..
(budak2 kan time 2 ape yg diajar smue lekat)
cth paling senang betape hebatnye kelekatan ilmu didade semase kecil dulu kale aku bagi contoh yg paling senang ni .
kalau kau dgr abg and kakak kau gadoh sambil memaki hamun dgn barkate
"babi la kau "kate si kakak ke abg .

kau-si-adik. terdengar lantas.. terus kau log in semat2 dlm kepale hotak kau.
lalu dgn x semene-mene nye apebile sesuatu yg tidak diingini berlaku terhadap kau..
kau akan menggunakan kesempatan yg ade dgn mengeluarkan ayat
"babi la kau" kate si adik kpd sesiape yg bg die marah.

lalu mak kau terdengar lantas terkejut beruk apebile melihat si anak bongsu-ketike.itu.saje-(sblom aku tau aku ade adik lps aku....tsk.tsk)
mak kau akan baran satu badan sbb kau kecik lagi tapi da maki hamun mcm 2.
anak sape la ni?..hais!..

mak akan bersuare : " biase dieeee!!!..sape yg ajar ckp mcm 2?..mak xde ajar ckp mcm tu !!..tak baik"..kecik2 lg da mencarut (sambil melibas dan memiat2 telinga dan tgn kau)

kau.ketike.kecik.yg.bodoh.bahalul.itu.mnjwb : " abg dgn kakak boleh ???!!!"

hahahaa...2 adelah pertame kali mencarut dan menjawab kate org tue aku pd usie blom pon menginjak dewase.(two in one katenye~)


aku rindu pade zaman kanak2 aku lagi2 time hujan begini.
nak-nak lg dgn mendgr lagu luther vandros -dance with my father.
perasaan yg sukar dijelaskan.
aku perlu dibelai dalam dakapan ibu dan ayah seprti waktu kecil dulu.
rinduuuuuuu~



No comments: