Sunday, April 11, 2010

7.E pun tak ade<-- gerenti!




cari ape tu?
______________________________


terkejut.rase ingin menangis.mahu terus tinggalkan segere tempat kejadian!!!!!!

dengan sedikit kekuatan yg aku kumpul setelah berdoa kepade-nya.
perasaan duke itu hilang sedikit demi sedikit.
malah aku dikurniakan pule dgn ketenangan jiwe yg membuatkan hati ini kembali damai.

Tuhanku...engkau telah mendengar keluh kesah ku dan meghilangkan nye dengan sekerdipan mate.
aku malu dgn diriku ini yg sering kali memohon2 di kale kesusahan menimpe.
kenape harus ditimpe susah aku baru menghadap mu?

**********************************************

manusie 1 : "makcik bagi saye pengalaman ni 1 "
manusie 2 : " nak bungkus ke makan sini?"
manusie 1 : " nak makan lagi!'<--- tak mnjwb soalan.

pengajaran hidup tidak boleh di beli dimane2 kedai seperti 7.e hatta restoren tername juge tidak sekali menyediakan juadah itu!
ia harus dilalui.dirasai jerihnye..diselesaikan dan bukan dgn melarikan diri.
pengajaran byk mengajar manusie erti kehidupan <--- tepat sekali!
pengajaran juge membuatkan seseorang itu lebih tabah dan dpt memperbaiki dirinye ke satu tahap yg lebih baik.

*******************************************

pengajaran yang tidak ternilai baru aku pelajari tanpe merujuk didlm mane2 kamus/kitab ataupun buku teks yg dibekalkan kerajaan.
TIDAK SEKALI!

aku pelajarinye sendiri..LIVE lagi!
tanpe sedar atau dgn sedar jutaan terime kasih kpd mereke yg byk memberikan ku kesempatan.

kesempatan ...untuk menilai setiap sikap manusie.

ku kutip pengajaran hidup dgn mempercayai kate hati dgn frasa ini
'jangan ku percayekan sesiape selain diri sendiri'
....dan ini bukan silapku kalau di hari kemudian aku bersikap rebel terhadap kamu!

No comments: