Wednesday, October 22, 2008

::budak itu sudah tiada::

**before i cried**--muke ngantok gile

ni cte da basi gak la..tp nk cite gak..ari ahad lps mase aku balik air xde 2..mak aku suh temankan die p majlis pelancaran ape ntah..aku pon x tao...mak aku kire org kuat la kat majlis 2..the best part is....(dpt mkn kt meje v.i.p...nyum2..sedap gile!!..da ar aku selekeh tahap gabai n muke penat gile..mane xnye smalaman aku beraye kt k.l)....this is not the story that i wanna tell u guys..

the story begun~~........

mase m.c 2 bg ucapan die kasi tao ade sorang student meningal kul 4 pg the same day...suare m.c 2 sayu +sedih+die siap nagis lg..mmg hibe btoll la!aku yg ngantok ni pon jd sendu gak..=(

----mak aku tgh cite dgn aku kejadian yg menimpe bdk malang itu----

flashback::


budak itu aku lupe namenye..tp mak aku ckp die dr kelas peralihan(which is class ntok bdk2 yg sindrom---sape yg g class 2 mmg bley tersentuh hati la---arwah adlh seorg lelaki,berbdn besar,peramah..sgt peramah ntok bdk2 simdrom.jrg tgk bdk sindrom peramah, n umo dlm 12 thn kot...lame da x g skolah...x tao nape....



then..satu hari dlm minggu 2 jgk...mak die excident terlanggar lembu*cite btol ni bkn memain atau aku reke cipte*-bukan!...


mak die sgt menyayangi anak sindromnye ..sanggup bersusah payah anta die ke skolah menaiki moto ...


part yg aku x ley thn...mak die koma after xcdnt...bdk yg sindrome ni walaupon begitu die still ade perassan syg...mak aku ckp..after mak die xcdnt bdk sindrome ni mcm da x btol+duduk sorang2+x mahu buat ape2----myb die tao "kwn" a.k.a mak die da xde dgn die...



sepanjg mak die koma..aku x tao ape terjd..tp pade pg ahad 2...bdk 2 sakit perot....x sempat nk bwk g klinik die da meninggal...myb sakit 2 hanye perantare je..myb die sgt rindu akan emaknye...sehingge die meniggal die x dpt tgk mak die..=(



n yg paling sedih....emak die tersedar dr koma pd -bile aku x tao-...tp kesan dr xcident 2 die jd ingat2 lupe....ade kemungkinan die x ingt pon pd bdk tersebut....


sedihhh....(saat aku type ni aku da hibe gile la!!)...uwawawaw~~~



n budak itu telah pergi selamenye... ......

------------------------------------------------------------------------
yg simbolik nye:: pertalian anak - beranak 2 buat aku kagum sgt...sorang koma...sorang sindrome...the bond are still there in wateva happened!

b4 mak aku cte ni....

sorang cikgu ckp..

cikgu "x": tao x ade org meningal pg td..sy try kol cikgu tp x dpt

mak aku : eh yeke..x perasan..silent mode kot..*dgn muke relex*...sape meninggal?..mak budak yg kene langgar lembu 2 ke??

cikgu 'x': bukan..budak 2 yg meninggal...*sayu*

mak aku: ha???..*muke terkejut gile arr*....2 student sy 2...knape meninggal?

cikgu "x':..blah..n blahh....---->sprti yg aku cte kat ats td...

mak aku : diammmm seribu bahase...

dr dekat aku dgr mak aku menages tnpe segan silu n mengesat air mate die..

-------------------------------------------------------------------------------

n aku??--time ni aku ngntok lg-..pas aku dgr mak aku nanges..aku tnye..

awe: mak nape nanges??.x malu ke dpn org ramai ni?..

mak : --mak aku pon cte bnde yg same mcm aku cte kat korang kat ats td----

awe: aku pon sedih*kami same-same rase sayu*..n yet! the bond is there again-the felling conecction-..even aku x knl bdk 2 sape..aku sedih tgk mak aku sedih ....n of course aku sedih dgn kesah bdk itu...

mak:"bdk 2 baik"..peramah...selalu pg2 kat skolah ..jmpe mak ckp...tikk!!(-cantik-) baju cikgu(dgn pelat sindrome die)....mak akan tnye ..ni colour ape??....bdk 2 jwb( birhuu-dgn pelat die)....saat mak aku cte ni die flashback kenangan dgn bdk itu ..suare mak aku da hibe gile...air mate bergenang...

sungguh istemewa sgt bdk itu dimate mak aku...

semoge bdk itu bersemadi bersame org-org yg soleh..

amin~
al-fateha



to mum:

Pn.ARFAH...

"in what ever happend(poor/ rich/sick/healthy/for better or for worse/young /old))................
me -"hawa"- will always love u .... n always put u in my number one list!!..."i love u so much!!!....






2 comments:

beela said...

dem.. aku tamau ada bond bgini ngn ko.. huu~~ tp aku sedey n tpaksa jugak nanges tanpa segan silu dpn laptop~ huu~

H for Hawa zulaikHa said...

sedih kah??penceritaan aku ko paham ke??...wah!!aku bley terbitkan novel sedih2 neh.pasti laku bagai goreng pisang pns..bond ape ade antare aku dgn ko beela??...ko mau jd sindrome ka??..aku mak nye??..haha