Monday, March 9, 2009

[our day]

my beloved

struggling to finish up their meals

sponsor of the day!yaayy!

'na-lem'

na-lem ni nasi lemak...name na-lem ni popular mase kat sc.muar dulu kale..smue name bnde nk di shortfrom kan.hahaha.teringat zmn dulu kale semase zaman-zamn penjajahan buku-buku text yg bosan itu...haisss~~

antare kamus2 gonjeng kami

ta-anj=taik anjing
na-ap=nak ape
mang=mangkuk
si=sial
mac bab=mcm bab*
he eng kenap=hei ko kenape

n byk la lagi yg aku x bape nk ingt ...aku ni agak sasterawan la sikit x suke merosak2 kan bahase ibunda aku..hahaha...tp aku kadang2 layan la gak..coz 1 skolah da ckp cm tu..so aku pon yg sasterwan ni pon terikot la budaye2 negetif mereka..aku x salahh!!mereka yg salah!!haha..

oh kwn2 samura smue mane kamu2 ha??..aku gile hell lost contact dgn korang...


No comments: