Thursday, April 23, 2009

ari wibawo

masih tercari-cari......

8.35 a.m

pg ini melangkah ke pintu ofis dgn debaran..

dup..dup...dup..
walamakk weii!!
sunggoh xtersangke x terduge..sorang mamat ensem yg teramat ..tinggi lg gagah perkase..putih lg bersih...wangi sewanginye berade didpn haku..
persis kelibat ari wibowo-lah!..hahaha...kehappiann aku=)...aku sempat melihat kereta yg die baru park..pehh!!!mmg secocok dgn tuan pnye bdn...beli kereta dpt mamat free mcm ni..pasti mak -mak datin kelompatan keriangan!!!hahaha..


tp bg aku?....aku x la melompat sebegitu sekali...relex-sudehh!!..
aku rase die department laen kot.x penah jumpe pon sblom ni..hihi..what can i expect ek nk kenal smue org dlm company ni within 2 weeks..da la byk department...setiap ari terase mcm jmpe org baru sje..haha..

yg best nye..mamat 2 gentlemen sunggoh ..tengah aku terkapai-kapai mencari excess kad aku..die terus membuke kan pintu ntok aku!!hahaha


pek!!pek!!!..pekk!!!..aku menampar diri sendiri (lakonan saje..nk mati tampar diri sendiri dpn mamat 2?..silap2 die kate aku pondan gile plak!)...btol ke??mimpi ke??..tp siyesss!!btol!!...

die sempat tersenyum lg.....peh melting wooo!!

cutt!!

smpi situ je babak td..pas2 masing2 menuju ke departmnt masing2..

*****************

skng ni aku mau stdy MASMA chpter 15...nati en.adib nk bg buat projek baru...ok dius!!

****************

oh?..arini mau lunch ape??..filet o fish???hmmm..sedap2..sedap2...


continue.....

12.30 p.m

aku ditugaskn oleh ir.razual n ir.azim ntok p ke u.m amik pelan kat ofice name harte ape ntah kat dpn kolej ke-12...aku gerak dr ofis kul 12.30 ..jln x jem sgt ....so aku berharap dpt sampai b4 lunch hour...if sempat smpi aku x yah la tnggu smpi lunch hr abis which means around 2 pm..lame 2 ooo nk tnggu!!....n aku sempat sampi dlm kul 12.50..phew!!!kete aku park kat tepi parking pengarah(merc baru colour itam...aku??..merc gak!tp dlm skala kecil...kancil biru ku gagah berlari..hahaa)..bagus!!aku g kaunter ckp dgn pak cik 2..

aku : "saye dr mega consult dtg nk amik pelan blue print ntok projek fakulti alam bina ..ade 5 set smue sekali ..tolong ye".."mekasih"

pakcik :blank.......lame gak aku tnguu...then 10 min kemudian .."jap ye"

aku:"okie"

pakcik:'nah"

aku : ' mekasih"..tros cek btol x ape yg bos aku suh amik...settle cek ..aku gerak balik...

dlm ondway nk balik aku leke dgr lagu ..n seterosnye aku sesat smpi ke dataran merdeka yg sesak gile..bullshit!!!..2 kali aku round situ...last sekali aku nmpk jln kuching..phew lege skit!!..within 10 min aku da smpi sogo..n b4 masuk ofis aku g carefour mkn nasi ayam kat chicken rice shop...aku order chicken butter-x pnh try...ni 1st try ayam ni.pehh!!walaweii sedap gile weiiii..aku mmg xtnggu lame la nk langsaikan makanan kat dpn aku ni...haha...malaysian biggest looser la sgt kan-ape aku kisah ?...settle 10 min.tros gerak masuk ofis...n skng ngah keringkan peluh ..pas2 nk zoho n tros nk settle kan kje pd arini yg melambak..

until now..aku teringat-ingat lg chicken butter yg enak itu.

aku:"cik.ayam bile kite akan berjmpe lg?"..wink....wink..=p





No comments: