Monday, April 13, 2009

my 1st time

yeah.
ari ni aku dtg kerje dgn sgt awl.
aku bgn seawl ayam berkokok.
kua dr umh kul 7.30pg sebek xjem.jem sikit je kat entrance highway duke.
dan smpi ke ofice kul 8pg jgk.
siap tersesat sebanyak 2 kali.itu still consider ok lg.
dan tibe di ofice berjumpe dgn tan chee yuen .nasib baik ade membe se intern.
ari pertame mmg mengelabah sikit as aku kan ibarat kere masuk ke bandar.
blank hell dgn situasi bekerje ni.xpenah nye aku kerje sblom ni
envi totally differnt dr alam pembelajarn.
kat cn mane ley ckp kuat2 mcm kat cafe fak or buat bising/tdo kat surau.
sini smue teratur dan ade peraturan.
silap langgar peraturan pd ari pertame nati da kne chop trouble maker.x mahu-lah kan.
dr ke pg aku da ketemu pn .suhana..kecil molek orgye..baik ..=P
dan aku da jmpe kak hana, pn.suzi and pn.zaini.x lupe gak kat encik.taha.
dorang ni smue senior engineer.cuak gak la nk bergaul2 dgn org2 profesional ni.
ckp pon nk kne ade lenggok educated.
silap cakap.aku tercakap sampah saje seperti kebiasan aku ?..heh~!
so ari pertame kerje mmg x buat ape.
aku melangguk melyn intenet, dan pure2 bace projek2 yg company ni penah buat.
ade la sikit input kan dr x delangsung.
so..lupe nk cte..aku kat department design and build.
pn.suhana kate nati die reserved site ntok aku,myb kat penang.oh!!agak jauh ye.ready saja~!
dan selepas aku melapor diri aku dibawe berkenalan dgn department draftman.
agak kaku aku disitu.hanye mampu tersenyum.dan bersalaman saje.
xkan tetibe nk ckp" sile beri tunjuk ajar kat saye"..poyo la plak kan.hahaha.

dan after ofice hour mahu melepak di nz bersame azhan.
sebek ade lg membe yg intern dekat2.

itu saje ntok ari pertame bekerje sy yg x bz lg.
esok..esok..sape tahu.myb nk on pc pon xde mase.

///ok kawan2.sy da update ari pertame saye.
mcm mne dgn anda?
farah.dewi.anis.mushai.syakira..sile update blog anda!!
mekasih.

///oh ain.aku suda msg die.
dan respon agak baek setakat ini.
kugembire.

jam kul 4.52 ptg...tinggal 3o min saje nk balik.
the end.

3 comments:

wanianis said...

GOOD LUCK N ALL D BEST...
JGN HARI2 LPAK NZ..
T BLIK UKM BLIK MELEKAT BAU MAPLE...
WEYH SKAZ CONSULTNCY KAT AREA KO TU JGK KN...

Anonymous said...

huhu.. kejeku xbnyk, tp skali dbagi keje, aku haram xtau bt.. huwaaaa

~mushai~ said...

yeah!! hawe..i suke li ni..byk ley blaja..
good luck ye awe!! ^__^