Tuesday, March 9, 2010

kidnapping of jaycee lee dugard.


hai sunshine..=)

ari ni aku bgn awl sbb skarang ni aku tgh fokus tak nak miss breakfast...hehe
dulu aku susah nak bangun pagi and breakfast.
tp bile da tau betape pentingnye breakfast!!..aku rase sgt2 rugi kalo sehari aku termiss .
walaupun pade mulenye agak susah nak sumbat ape2 kat mulut di awl pagi * tak la pagi sgt pun...kul 10 je pun!*..keco nak lebih!..temepeleng kang!..


so start dr skrang ni ...aku nak biasekan diri dgn gaye hidup yg sihat.

1st.::::tdo awl..paling lambat pukul 1pg.
2nd:::: bangun awl...paling lambat kul 7...kire ok la kan 6 jam tdo sehari ntok remaje cam aku..=)
3rd:::bersenam....hahaha...--->yg ni da jadi mcm darah daging aku da skarang!...haha...*belagak ni bunyi nye*....i admit la , dlu giler pemalas nak jog....skng ni ..jogging is my middle name ok?...hahaa ..

*breakfast meal aku tak lah hebat begini...mewah sgt kot!..org kampung pnye style: air teh o panas and biskut kering ...cukupla sekadar lapik perut...yg penting mesti makan pagi!*


objektif untuk gaye hidup sihat adalah ?...

tubuh bak model ?ramping sperti pengasas jamu mak dare?oh bukan ye!..mecari bf lantas mengambil hp terus tekan keypad dan type ON TEMAN dan antar ke 39999?...oh bukan ye ntok cari boyfriend yg gagah kacak bergaye seperti henry golding itu walaupun aku da lebih 3 tahun bersingle and anytime ready to mingle...hihihi....tapi lebih kepada prihatin terhadap isu kesihatan diri sendiri..aku percaye.. bdn sihat otak pun cergas...lil bit cliche..tp mmg betul kan?...so silelah setuju dgn saye ....ekeke...



* he smile at me!*
giler stupid kalo ko percaye kan?..

after menjalankan rutin harian seperti kemas umh , sidai baju , lipat baju persis nirmala bonat ..
aku mmg xkan mis kerje2 pembantu rumah ni kalau cuti panjang ...rela kan diri je buat!org pompuan kan?

so sambil2 buat keje 2 mate mesti melekat kat tv..

yang pasti aku xkan mis rachael ray at ntv7 and oprah at 702 ch.
rachael ray masak sedap ooo~~....air liur meleler tgk cheese die..heaven lol!
and today cite kat oprah psl jaycee lee dugard kene culik mase die kecik..
2 biase je lg cite die..bla..blabbla...


tp yg paling best bile 18 tahun kemudian die dipulangkan kpd keluarge asalnye..
amazing x amazing ??

kalo da kene culik xde makne nak dpt jumpe balik.
mcm kes nurin and yg lain2 2..
mmg susah la kan ?...tp this story make other parents tak sesekali pun berhenti berharap..so teruskan mengharap!...harapan pasti ade di kemudian ari...walaupun percent nak berjaye adlh 1 dlm sejuta..tp kalau kau yang satu 2 ape mcm ?..so dont lost hope okay!!


ok ..tu je aku nak share arini ...skang nk g masak mi hun hailam...adios!


No comments: