Wednesday, March 24, 2010

pandangan ikhlas

senang untuk dipelajari...


suke.bace.
tak suke.diam saje.

bukan nak menyibuk
n bukan trying so hard giler nk kasi blog ni gempak.-xperlu-...lemau je kalo nk ditimbang kati.

bile berjalan di luar .
penah x anda menyaksikan

awek yg bley kate melayu la kan tp stock2 bile sekali imbas ko pon blank die ni malay mix ke ,truely pure malay ke, atao bile je dewase die mmg nk buat statement kat diri sendiri
" ok..aku da 16 thn..so aku nk declare aku ni mix dgn cina,india,mexico,brazilllian, or watsoever"
so that.. bley la mereke berpakaian seksi menjolok mate perempuan2 dan laki2 diluar sane?

oh hebat kah begitu?

kdg2 aku pnye mind setting mudah saje.

"oh die xlawa patut la tayang smue figura die"

or

"kalau da cantik pakai ape pun cantik"

senang bukan tanggapan aku ?
easy as abc kan?.

ntah.rase terpanggil nk cite kat cn.
walaupun tahu pakaian aku tidak sesempurne isteri2 soleha.
siapela aku ingin berdakwah sedangkan diri sendiri pun menghalalkan bdn ini memakai shortsleeve...siape kah aku?..giler x layak!


tp aku tengok...sudah ramai remaje dan dewase dikalangan masyrkt kite
terutamenye anak2 melayu muslim
sudah tidak dapat dibezekan care pemakaian mereka..
cine ke?india ke?..or mat salleh ke? *ulang balik ayat rangkap pertame*

hot pants dipakai bukan sahaja dibilik peribadi.
malah menjd satu trend mempamerkan betis gebu2 putih or parut2 chicken pox berbekas dikaki dipamerkan di hdpn audiens yg mmg free je layan kaki lu .
aduiii~~
pastu ...dikenakan plak dengan singlet tulisan tername exp ;DIOR ,CHANEL,AX,CK..paling cikai pun MNG..
pehhh!!mmg stailoo abis..
2 belum dikenakan lg dgn kasut ala2 belly dancer or tak pun seliper cap roxy yg byk dijual kat blog2 *confident kate ori..padehal mende kau jual seliper roxy ori rm30..siap bg diskaun lg*..
dan di bahu di galas bangga beg fringe kaler cokelat berselimpang..

mmg in-trend sgt ko ni.
class!!

tp sesetengah memuji.sesetengah mengutuk.
tapi di pihak kau " suke aku , ikot aku, bf aku suke, mak bapak aku x kisah, n kau sape ha?"

tiade erti kalau asik bertelagah.
kau salah kan aku.mengutuk kau.
aku salahkan kau berpakaian seksi.
kite same2 mengutuk
tiade ape yg dapat diperbaiki.
malah sengkete antare kite makin berpanjangan.
paling tidak diketahui..dosa kita memburukkn satu sama lain..lebih dahsat!.

***

so renungkanlah care berpakaian kite sendiri.
mane yg buruk perbaiki.
mane yg sexy jangan dipuji.
mane yg sopan jangan dipuji juge.

sebab bdk2 yg free hair akan kuakan statement begini
"pakai tudung tapi...tapi...tapi...dan 100 kali tapi dibelakangnye*

and budak bdk2 bertudung
"dah la free hair ..lagi ..lagi...lagi dan lagi 100 kali dibelakangnya*

dan budak yang bertudung litup cume xpakai purdah je jgn la pula memandang sinis terhdp mereke yg lain.

sebab hati seketul....jiwa dirasuk syaitan berbakul-bakul!

****

dan untuk sekian kalinya..
jgn melihat kepada siape yg bercakap.
tetapi melihat ape yg dipercakapkan nye.

insyaallah..hidup akan bertambah baik dgn izinnya.







No comments: