Sunday, January 11, 2009

ke sekolah bersame adam

[name saye megat edrish mushrif]
megat edy yg kerinduan kawan sepermainan ben- 10 nyer!!
kesian~~~
ptg2 da xde sape nk gado dgn caca lg!!hahaha
caca itu megat edrish..nick name dlm family yg aku sendiri bg..
mane dpt??
ntah aku sendiri pon xtao mane dpt...
tp agak bestt ..jerit2!! pangil name ..caca..oOO..caca..
full name ialah: caca jujus.


[name saye megat adam mukrish]
saye baru 3 hari p sekolah pg dan skolah agame.
saye x sabar nk pegi sekolah .
hari2 saye akan tanye kat mama saye "ma kite nk cuti bile?..adam da penat la ma"
mama saye baik..hari2 die bg saye belanje rm2 ntok skolah pg..dan rm2 ntok skolah agame.
saye ade "ajar" antie we saye..saye ajar die mcm ni-->"antie we tao x rm2ringgit 2 mcm mne?..rm sehinggit 2 due tao x??"...oh!!begitu xpandai ke makcik budak ini??..

pade hari pertame sy ke skolah sy telah membelanjekan smue duit dkt koperasi skolah dgn membeli pemadam pokemon yg sy rase amat hebat dan berkuase sekali!!ngeh..ngeh..

pd hari itu..
sy x sabar nk balik..
nak tunjuk kan betape hebatnye pemadam2 yg sy beli kpd adik sy dan ma serta ayah sy!

dan pd hari tu juge..
sy telah dimarahi oleh ma sy..
-----------------
adam: "ma, arini adam beli 10 pemadam..smue duit da abis!--dgn gaye bangge!--
ma adam: "mane?tgk!"...bis 2 adam mkn ape??
adam : "x makan ma"
ma adam : "skang ko pegi makan pemadam ko skng!!!"siap ko kalo ma tau ko beli lagi ye!!"
adam " baiklahh ma..--gaye mngharap pengertian--

kesian~

dan ptg itu sy amat lapar sekali..=(
sebaik ayah sy amat baik hati..=)

ayah adam : 'bagus nye anak ayah g skolah arini...ok adam ckp je nk makan ape..ayah bnje.ok?"
adam : "nk piza ayah"
ayah adam :"ok set!"

dan pd hari itu.hari persekolahan sy yg pertame..
sy tlh melahap sgt byk
smpi smue raksaksa didunie ini boleh mendiamkan diri melihat sy makan!
gRRRRRRRR!!
sy tlh mkn 2 mangkuk sup.2 kepak ayam.mocha friz.3 keping piza.
adekah sy monster didlm cite ben 10 itu sprti monster 4 arms/xcelarate/ripjaws ataupun sixsix?sy bertanye2 didlm hati.

itulah kisah ari pertame sy disekolah...
--------------------------

hari kedue sy

balik je skolah
adam : " ma ni duit baki td..ma masuk bank duit ni..adam nk beli psp!!"---dgn gaye arhn seorg bos kpd pekerjenye---
ma & ayah adam : terkedu...."baiklah"--sambil berpandangan--
dan keesokkan arinye ayah sy tlh pegi ke bank rakyat ntok membuat kan akaun tabung sy...yeayy!..

dan itulah saje kisah saye....hihihi=)

-----------------------------------------

oh lupe nk gtao.!ni kwn sy..name die wanwan..stelah abis sekolah kami akan tunggu bersame2 didepan sekolah menanti mama kami dtg mengambil kami.

ok bye2~~
adam nk tdo dlu.

-------------------

mcm2 !!..
tp kesian bile aku dgr ma die cte kat aku 1st day adam kt skolah.
kat pale aku asyik pk..mcm mane la mamat ni p berator beli makanan kat kantin.g toilet nk yakcuk n cingcing.gune kan duit nk beli burger time rehat.reti ke?? ..
selame ni mane la si adam ni reti..
sebek die ni jenis berani n tough sikit..
seingat aku dlu...mase aku nk masuk drjh 1 punyelah kecut perott!!
ari2 nangis x nak g skolah
da lame sikit baru ok coz da ade ramai kwn .
kat kntin aku akan takot dgn makcik kantin yg muke2 garang ala2 bodyguard v.i.p
tp 4 sure..p koperasi skolah msti x miss pnyerrlahh!
x beli pemadam..pisau belit la..buku la..pensel yg bley tukar2 mate 2..pen yg wangi2..
ari2 nk beli...
aku pelik?
nape fenomena adam dgn aku same
adekah koperasi skolah mmg nk untung dgn jual bnde2 mcm ni?
mmg boley membangkitkan kemarahan mak bapak neh!!..
barulah aku paham nape mak aku dlu asyik nk marah je beli bnde2 mcm 2
dlu smue bnde nk beli coz 1st time pegang duit sendiri..
terase gah sgt kalo dpt beli sesuatu ..hatta pemadam pokemon sekalipun !!
pas2 rase x sabr je nak balik nk tunjuk kat family ape yg kite beli..
hahaha

tp at last mmg sah2 kene marah..
hahahaa..

itu adlh cte aku 15 thn dulu..
tp x byk kan perubahan dlu dgn skang.?
mase blaja same jgk .
owner kantin je kot da bertkr tgn.
loceng rehat still berbunyi kringGGGGGG jgk.xde plak bnyi lagu hiphop ke ape.
air sirap 2osen lg .
kopok lekor still ade lg.
daging burger tnpe roti mnjd fev student 2.

bile pk2 balik..
haishh~~!cptnye mase berlalu......

No comments: