Friday, December 26, 2008

eiiii...benggang la plak aku nih!!


nape sejak 2 menjak 3menjak 4 menjak ni aku da x kamcing dgn mak aku..dlu aku dgn mak aku ibarat isi dgn kuku.bagai aur dgn tebing. ataopon ibarat katak dgn tempurunggnye.kemane saje ber2..gelak ketawe pon same2.berjoli sakan bersame ...tp skang ni..dr last week aku mmg hangin plus bengkekkk dgn mak aku..sepatah aku ckp sepatah 2 la mak aku jwb dgn nada sinis + buat dun know+ endah x endah je...


ape yg aku buat sampai mak aku buat aku mcm 2 ek?aku sedih gak..asl tetibe die ignore aku?..salah besar apekah yg aku buat kat mak aku?..


bengkek aku mmg smpi maximum ni..aku mls nk menegor mak aku..-nk kate aku kuang ajar?just say it!!like i care!!...aku ckp pon mak aku buat x layan..kalo bdk kecik buat mcm 2 aku rase x smpi 5 saat die da lupe n bley baik balik dgn sepantas kilat..tp aku da 21thn ..ade perassan ..ade rase marah gak if diperlakukan begitu saje tnpe alasan..nape?.nape??


yg paling sedap td mase kat kedai deko..aku tnye mak awe nk beli ni ok x?..-ayat aku cantik siap bertanye sopan lg-..mak aku bley 'jungkit bahu n blah je'....makkk aiii panas line beb!!
--------------------situasi dimane kalo aku dgn mak aku kamcing----------------
awe: mak awe beli ni ok x?
mak:ok...beli lah..-->xde reaksi marah secebis pon..n mak aku akan ckp..p cek if ade rosak kat mane2..amik yg bukan display 2 ha..(nape aku bley agak ape mak aku nak ckp?..sbb kan awl2 lg aku da gtao aku dgn mak aku kan best friends..best friends know each other rite?)
-----------------------------------------------------------------beze kan??-----
..ke aku mmg cepat rase sensitip sekarang ni.??..aku rase x ..sbb aku da peod..x kan aku nk peod kot?..lame lg kot...xpon hujung bulan ni ...reaksi mak aku buat aku mmg da kecik hati tahap gabai da ni...bukan aku nk mintak duit mak aku pon..lately aku rase mak aku mmg mcm x puas ati dgn aku..tp aku x tao nape..smue bnde yg melibatkan aku die buat x endah je..aku rase mak aku sekang ni btol2 tgh berjage2 dgn aku psl duit..sbb mak aku rase aku da byk subsidi aku terime dr ayah.kak la n kak ety..n lg 1 aku shoping ibarat org da berkerje...but wait!!aku mls nk explain pnjg2 dgn mak aku..nati jd anak derhake plak kan..tp kan yg aku belikan ntok keperluan aku gak..entry b4 this mmg aku ckp aku baru beli 2 jeans-nmpk mcm tamak-tp jns aku smue da x muat..mak akusiap sound lg.."ha beli lg nati ketat2!..xmuat beli baru..2 je modal ko kan?"..aduhai bise deh!


so nape dgn mak aku sbnrnye??..adekah mak aku telah hangin dgn aku ats sebb yg aku tidak sedari?..aku buat salah ape??..terlepas ckp ke??..selame ni kate2 yg kua dr mulut aku cume yg xmasuk akal..yg bley buat mak aku gembire..tp xkan aku asik tibai duit mak aku..mak aku da xsuke aku..kalo aku x tibai sape lg nak tibai kan duit mak aku?..g pon ape je la yg aku beli..


haishh...pening.runsing.susah hati...aku ni kalo da x ngan mmg dingin la skit...name pon hawe kan..hawe dingin..kalo gado mmg dingin la.


kalo mak aku bace blog aku ni kan bagus!!x pyh aku susah2 pk ape masalah mak aku...


or mungkin mak aku tlh smpi ke 1 peringkat umor yg toootttt~yg menybbkan mak aku bertkr mnjadi pemarah?..itu yg sy x tahu..


tp smue ni buat aku susah hati.n x mau balik umh lame2.rase nk cabot je balik U.


tpkan dlm dunie ni..bukan aku sorang je kan yg ade problem dgn mak sendiri..xkan korang 1 pon x pnh ade conflik dgn mak ko..ngaku je la,,xyah nk pure2 belakun jd anak soleha bagai..manusie ade perasan marah ..hishhhh~-->lihat emosi aku sudah tidak stabil !!melibatkan org yg x berslh dimarahi olh aku..


kenape dgn mak?awe mintak maaf sgt2 kalo ade sakitkan ati mak..awe nk masuk syurge ..mak jgn la marah lg..-->>aku rase nk je jerit kat mak aku...tp aku xde kekuatan n...aku jgk ego......jahat kan aku??...
aku berharap biar mase yg dpt perbtolkan mane2 yg silap..amin
_end_

No comments: