Saturday, December 13, 2008

signal..

bile tuhan bagi 'signal' kite paham x 'signal' yg diberikan?..
atao kite buat2 x paham 'signal' 2..
atao kte saje je buat dek...
dan teros salahkan org laen ats semue yg terjd..
p tuding jari sane sini smpi lupe nk tuding jari kat diri sendiri.
.
signal ek??
bkn signal kereta yg aku nk ckp kan kt sini..
kalo ckp pon psl signal kete..dah tentu2 org malaysia ni mls nk bg signal bile masuk simpang
x kisah la ko pakai kete ape pon..merc ke bmw hatta kete toyota corrolla 80an sekalipon...still mls nk bg signal.
nape??..susah sgt ke?..
ni gak buat aku kdg kale hangin dgn pemandu kat negare kte ni..
kat negare laen myb ade kot tp aku x mau la cte ..sbb aku x pnh duk sane la plak kan..
berbalik kpd 'signal " yg aku ckp td..
rujuk kat beberape kes bencane alam yg kebetulan berlaku pd setiap bln disember setiap thn..
nape ek??..
terpk ke kite??
msti ade sbb dan pengajaran pd setiap bnde yg berlaku..
adkah kite semue akan ambil iktibar dr peristiwe terdahulu??
so bg entry ni ..
aku nk luahkan pendapat aku..
stlh aku ambil kire pendapat org2 sukarela yg tolong mangse bencane alam
nape ek org kat bukit antarabangse aka bukit mewah 2 dihujani dgn begitu byk bantuan?
kalah dgn org yg ditimpe banjir kat terengganu,pahang?
siap 50% dis hotel..
cepat benar dpt kuarters kat putrajaye..evendo list menunggu 2 berderet2.
pakaian bantuan siap ade tag harge lg..if mangse banjir yg x berape nk 'berade" ni dpt baju terpakai je..
nape ek???
makanan di taje oleh hotel n restoren mane lg..
agak bertuah sungguh layanan
patot rase bersyukur sgt dah 2
nape magse banjir makan kat balai raye masak ramai2 mcm kenduri kawen..
n xde plak pihak yg offer dorang duk kat hotel
nape?
dorang ni senggkek sgt ke x bley duk kat hotel?
org kg pon kaye la
try..check.tengok!!
nape?
nape perlu ade double standard dlm hal ni?
aku rase org2 yg kene timpe tsunami pon blom tentu dapat bantuan sepenuhnye evendo hal 2 da beberape thn terjd
sape yg aku nk tnye psl double standard ni?
perlu ke aku tnye
atao aku perlu duduk diam melihat org2 lain yg susah betambah2 susah
hey..hello...kite manusie same
cume darjat yg bezekan kite semue ini-miskin -kaye-
kenape?
nape kite harus pk mcm 2?
adekah aku salah manafsir?
kalau aku salah sile btolkan aku
comment aku sentiase terbuke ntok korang2 yg terbace blog aku
peace no war!

No comments: