Saturday, December 27, 2008

emosi tidak stabil..^M^

jongkang-jongkit
sekejap diats.sekjep dibwh
mcm roda.
roda mewakili perjlnan hidup aku.
kejap ats.kejap bwh.
ade suke.ade duke.
kehidupan itulah namenye.

*******************
lately aku mmg agak beremosi skit..entry2 aku yg lps semue berbaur cite2 duke yg x de kesudahan.cte penyesalan aku yg sgt boros berbelanje(aku bley abiskn rm700 dlm mse xsmpi 2 minggu..wei aku beli ape weihh)-->lg malang aku lambat menyedarinye!!...cte perihal conflik aku dgn mak aku.pergadohan besar aku dgn adik aku ats2 sbb2 tertentu yg teramat amat private n confidential nyye ntok diceritekan disini...!!!

semue yg berlaku menybbkan aku mnjd down dan moody ntok sesaat dan kemungkinan merebak menjadi berhari-hari..berbulan-bulan.dan myb akan menjadi tahun berrtahun....dan aku x pasti smpi bile..mengikut pengalaman bergado dgn adik aku ..uhuhuh...aku dgn die mmg ade sejarah gado paling panjg dlm rumah ni...myb lebih dr setahun...smue yg kenal aku tao betape aku bencinyerrr die!!--itu mase tempoh bergado la-............dan tetibe mase berlalu begitu saje ntah mcm mane aku bley baik dgn die..n kwn2 aku yg rapat dgn aku pon bley blank dgn aku nape balik2 aku dgn adik aku saje ..skng ni kiteorg bley tgk mvie same2 lg...kua mkn same2...dlu?jgn harap la...slh 1 sbb aku x suke dgn die..sbb aku rase aku patot jd youngest dlm umh ni..aku jarak dgn die 6.7 thn kot...aku ingt lg mase aku balik skolah tadika tnpe ditemani mak n maid aku seperti biase aku balik skolah tetibe tgk die kat umh aku...zmn kecik2 aku da abis!!..mak aku selalu ckp kalo aku ditinggalkan berdue sekjep dgn adik aku..msti adik aku akan nangis...haha..aku mmg suke cubit n pukul die!aku x suke die!!!hahaha...mse kecik lg aku da nmpk zalim kan??..n perasan 2 myb la terbwk2 smpi ke tue...tp bile aku da baik dgn die aku baru dpt rase best gak jd kakak..ade someone yg perlu aku taking care if family aku xde kat umh..aku rase aku ade tanggungjwb..n aku suke perasaan tanggungjwb yg mak aku bg kat aku"jage adik ko elok2"..aku rase mcm jd org yg bley diharapkan..bukan looser!

mungkin korang tertanye2 nape la aku ni buruk sngt perangai?..jap gado dgn mak sendiri.adik la..pasni dgn sape lg la aku nak gado ek??...tp yg pasti mmg ramai lg yg aku akn gado..

aku nk wat pengakuan la kat cn ..

kadang2 ..walaopun aku ni nmpk je cerie tahap panda move it2...tp aku sgt sgt sensitip..very the sensitip person bak kate org putih...org myb x perasan ke 'sensitipan ' aku coz dorang ingt aku selalu bergurau dan berketawe memanjang..hakikatnye..even dlm bergurau aku makan ati...dalam pnye sakit 2!!...then aku tros akan ignore org 2..aku akan senyap seribu bahase dan tnpe disedari muncung yg agak tajam akan timbul di mulut ku ini..kdg2 family aku suke mms gmbr muncung ridsect berkembar ntok megacau aku--tp 2 aku x kisah sgt!or even dorang akan panggil aku sunyo -watak dlm cte doremon yg berkwn baik dgn giant itu..lihat la muncung nye...same ke dgn aku?...itu sy x pasti ye ...

aku terpk gak..aku bley mkn ati dgn gurauan dorang...tp mcm mane dgn org yg aku selalu jd kan bahan?..msti dorang pon ade perasan sensitip gak..tp nape aku buat dekk je??mulut aku lg lagu berckp x henti2....ni la akibatnye kalo x sensitif dgn perasaan org..org pon akan x sensitip dgn perasan aku...bak kate pepatah..sape makan cili die rase pedas ..oh! myb pepatah aku agak x kene kan..tp bloggers bukan la tmpt ntok menulis hasil2 karya yg bermutu seperti karangan yg ingin dihantar kpd pemeriksa semase xam spm..bukan ok!

so sekarang ni aku perlu alert dgn kesensitifan ahli2 keluarge aku.kawan-kwn aku.roomate aku.classmate aku n sape2 je yg masih dan akan berkwn dgn aku..aku mesti blaja agar aku tidak mudah disakiti dan mudah menyakiti hati org lain..im a looser!

to those yg aku pernah sakiti..aku minta maaf for my bad behaviour.

learnt for today is:"be more alert with my surrounding"...kerane mulut badan binase.i syg my badan so i perlu jage mulut i.

sekian pengakuan saye,


yg benar.
saye-kadang-kadang-mulut-longkang

oh ye: mak n adik aku baru tegur aku...case is settle!

im back on track now=)..ngeh.ngeh..

No comments: