Monday, December 1, 2008

short + nice + simple family oliday=)

agak lame la aku x hapdate blog aku...malas n mood "a.samad.said' x menjelme lg..haha...

byk gak xtvti yg sihat2 aku lakukan spnjg cuti yg punye 'lame' neh!!!...bobodoh!!x puas cuti!!

ari jumaat last wik aku n family aku g cameron highlands..da lame x g...last aku g mase darjah 6..2 pon pas upsr..pas2 da lame x jejak kaki kat sane..3 ari 2 mlm..gerak dr umh kul 2 ptg then smpi sane kul 8 lbh kot..after check in kiteorg semue rehat2..n mlm 2 g jln2 cari mkn ...p mkn kat restoren ape ntah ..bapak mahal gile!steamboat nk mahal!!...kat k.l pon x mcm 2 pnye rege..agak la cekik darah..then decide mkn tomyam n lauk pauk yg seberadik dgnnye..

pas mkn g jln2 cuci mate...borong selagi but kete x penuh ..n x lupe gak beli map..

besoknye...

aku sbgai pandu arah..huhuhu..merancang ntok kua g ronde2 1 cameron pd kul 8 pg...puas jln2 semue tempt kteorg redah...sesat 2 x yah cte la-tgk la sape yg conduct kan?-..huhu...

byk gak family aku borong...aku?....pale aku ngah duk kire2 nk shoping ape time balik nati...almaklumlah mega sale da start...hoyeeee!!huhu..so aku decide nk beli cactus je..6 rm 10..2 pon share dgn kak la..3 aku 3 die...so aku da bg cactus aku name..kuna.kuni.kini...hahaha...-skang baru aku tao aku comel-....=)..tq!

di pendekkan cte smue tmpt kiteorg g la...mkn pon sedap2 even mahal..yg aku tao kat cn byk udang die jual..myb daging kurang coz x larat nk bwk lembu naik ats tnh tinggi...so dorang mkn udang ..nak kate seafood 2 x la sgt..more 2 udang..yg bestnye..nite market bapak best gile!!..ade udang goreng rm 5..kalo kat kl jual kopok lekor tp kat situ udang ketam sotong die da siap goreng rannggup2 lg..syiokk!!aku dgn abg aku x henti2 mkn...=)..tgk bdn la wei!!

then aku rase byk da berubah cameron ni ..lbh kurang 7 thn x g pon rase mcm da byk berubah...dlu p sejuk gile ar..skang kureng skit la....bunge pon die da x bape nak jual sgt..rose carnation dlu bersepah2..skang..nak g jmpe yg sejambak byk gile pon susah..da la skit x de choice pas2 bunge pon da x fresh sgt..sng cte bunge kat kuil lg fresh la..!!aku dpt beli carnation n bunge ape ntah.ntok lps gian~~..huhu...


hari terakhir ..

kiteorg check out lambt kul 11..aku dgn abg aku lmbt bgn...then b4 balik singah few kedai ntok borong ape x yg cukup ..

ondaway balik singah slim river p mandi air panas n air terjun kat sg.klah ke?..xsure name die

yg x best nye ..kat situ kwsn org asli...aku bkn ape..ok jerk!!..tp org asli skang kerek seyy!!..ade patot letak signboard kat dpm entrance masuk tlis cenggini"cukuplah !!jgn perhatikan kami seperti kami berade di dlm zoo"-lbh2 kurang mcm ni la ..tp agak kasar skit bahase die-..what te hell lakan...mcm la yg dtg 2 jakun x pnh tgk orang asli..perasan gile org tgk die..da tempat 2 one way kanan kiri hutan semak...yg ade kaum korang so nak x nak tertengok je la...2 pon nk jd kes..eh!asl tetibe aku hangen neh??...kang x pasal2 dorang teronline terbace blogg aku ni abes aku kne band!!..huhu..x kesah la papepon korang x yah la sensitip sgt..chill2-bak kate adi -kami-

smpi kl kul 8 then singgah j.j bkt tinggi nk beli ben 10 adam ...n aku sempat sambar jeans giordano 1..ekeke...pas2 lepak mkn kat pak li kopitiam ..then singah apartmnt kak la anta barang skit..then perjalanan balik diteroskan kul 11 after solat jamak....smpi umh kul 11 lbh...bg adam ben 10 ..borak skit dgn ma die n kiteorng pon tros balik umh..

aku mandi.kemas barang.tdo.

-cite da tamat-

papepon aku rase best cuti2 malaysia nih...even cti aku teramat la singkat..enjoy g cameron =)last minute plan je..x yah pk ape...syok amik gambar + mkn stoberi yg x bape nk manis+gelak gelak lucu dgn family aku.bkn selalu dpt jmpe pon smue bz.dpt kumpul 2,3 ari pon da ok kot..dlu kecik2 selalu la jmpe da besar2 ni masing2 da de life sendiri..so sendiri mau ingat la~~.......huhu...so next time plan nk g bandung..hoyee~~!!

~sekian~



No comments: