Monday, June 23, 2008

a day with megat adam

arini kul 11.30 aku siap2 nk p amik adam dr tadika instead of mama n ayah die p sjmc buat medical checkup ..so aku sbgai antie we yg berjiwe tulus ni p la amik mamat sorang 2..smpi je kat gate 2 cikgu die pangil "adam....adam!!ni ha antie kamu da smpi "...dr jauh aku nmpk makhluk botak yg selekeh..sape lg adam la 2!!..aku tnye die " adam , asl pkai selipe p skolah?"..adam said.."pakai kasut lmbt!!selipe lg cpt"..so aku pon...lantak ko la adam ..yg penting p skolah ...=)..huuhu~~

then.dlm kete die tnye.."antie we mane ma n ayah pg?''..aku"ala p ospital cek bdn"..sudenly adam nagis n suh gak aku anta die p sjmc..peh!!x kuase den..aku pon pujuk la die..aku tnye adam da mkn?..today kite mkn sdp2 nk?..everythnig on me..aku la bnje die..telinge aku dgr die still nages lg..**myb risau kat parents die kot**..hmmm..sebak aku dgr..nakal2 pon still berjiwe murni gitew..mak tersentoh nok!!

then our conversation pon con...aku"mmm adam td kat skolah mkn ape.ma belikan x nasi lemak yg adam suke 2?''..adam"x mkn nasi lemak td ,tumpah dlm beg.adam teros buang ..td rehat adam mkn kat kantin ..mkn sandwish je..x kenyang"...tersentuh lg hati aku=(

then aku pujuk lg "ok la adam ckp nk mkn ape?'.then nati after all this kite makan aiskrimm!!**haha..aku lak exctd!!**...

adam nk mkn laksa kat fav kedai die..then after all kiteorg balik n tros mkn ..after mkn adam main internet **p youtube gitew..cari fav cartoon die*..ntah sape la ajar die..

aku??....teroskan keje2 mencuci .mengemas.menyidai.mengemop..seperti bibik...

hmm~~ni la kehidupan aku....boOOring~~~



-----------------------------------------------------------------------------------------------


*adam merajuk n menages kerana ditinglkn ma n ayah die**sob..sob..sobb


*sesi memujuk..x susah..umpan je askim murah rm1 kt kedai bansin...n everything will be ok=)"




after 2 hours played games.........

adam kne buat homework ok!!....teacher fazura yg incharge time ni..huhu....




"at last..detik terharu..adam bg aku paper ni suh tmpal kat bilik aku..sgt cantik sekali!!...i really appreciate 4 wat u have done adam...."..-adam bijak-yeah~~


^adam ::: baru 5 tahun ....sudah pandai buat aku terharu dlm mase sehari saje..ajaib bukan ?..^

No comments: