Friday, June 20, 2008

wah!anggapan ku tersalah kah?

* bantu membantu amaln mulie...acece*


da 2 kejadian aku terslh anggap kat bangse asing es*mamak, n bangla ,viatnames*....dulu aku anti dorang^x la anti mane pon..roti canai stil makan lg.check!^huhu....tp ade 2 kejadian buat aku berubah tangapan bhsw nye dorang ni x la sejahat mane ..bkn semue jahat...ade gak yg baik...myb b4 ni aku pndang senteng(btol ke bhs aku neh) kat dorang kot....hmm~~

firstly...

aku ingt lg time aku byr parking kete kat mesin auto kat lua s.comlpex...aku try2 x boley..mcm mane aku nk buat ni?aku tgk org sblah aku duk relex je ..jap je da settle...aku terhegeh2 mcm org utan kt dpn 2 ..msti die ingt aku x pnh p s.complex..kg sgt kot!!~~~bodo..wteva..mesin 2 sblah starbuck..then aku da hangin je org2 kat situ pndg aku ...bkn nk tlg..bongek kau!!


then aku pon pk2 ayam*maknenye kt cn aku pure2 berpk ..pdhal aku blur je*....aku pon tnye kat mamat bangla yg lepak kat situ..aku nmpk uniform die pakai bju cleaner..oh!myb die ni pekerje..then aku tnye kat die..."mr..can u help me..the auto machine can't read my p.card"why ha?...then he reply"oh mari cn adik..i try ."...die pon try2 la ..x bley gak..then die ckp kt aku p kt basement cari ofis..aku blur lg?hmmm...nmpk aku keblurrran keayaman die pon bwk aku p sane...

aku pon ikot....tp aku teringt kes2 kne rape kat basement parking..semue 2 berlegar2 kat pale hotak aku..then i looked surround me..aku dgn die kat dlm lif ber2 je..takot ma!!!uwawawwawa...


ting....tingkat 2...(peh baru tingakt 2??...wah aku da cuak...then pintu buka masuk la sorang lg mamat bangla gak bwk troli...then aku dgr dorang borak2...sengih2..aku da cuak..cume aku je pompuan dlm 2...n kami ber 3!!!aku nk nages..kuih bengkang tol!!..uwa...


finly....

x ade ape yg terjd pon ...basement 2 mmg sunyi ..tp kat ofis 2 ade 3 girl n 2 guard...mamat bangla 2 ckp smthing kat minah counter 2..then die hulur parking card aku...everything settle after aku byr rm1...itu je...then aku tnye die asl aku x bley byr pakai auto mesin?..minah 2 ckp"ade bar kod kt blakang 2 yg sensitif..x bley terkepet kat bhgian 2..nati mesin x dpt bace"...oic..baru aku tao....so guys outhere(adeke yg bace blog aku neh)..hahaha...pasni jage baik2 parking kad 2..aku pnye mmg da penyok2 masuk kat dlm beg..lenkali letak kt tempt yg elok2 ok....


second stoly.

td aku p econseve teman mak aku p beli brg skit ....aku p yogurt pnye part..aku amik 1..n aku tros jln..tetibe..kat satu lg tempt aku nmpak yogurt size agk besar..aku pon amik...sekali....prappppppp!!jatuh bertimbun berpusu pusu tungang langgang*nk tnjuk betape dahsatnye* yogurt kat part 2 jatoh tergolek2 ayam ....bengkang tol!!1 floor pndng aku...malu sey!!

hahah..then ada mamat viatnam kat situ tlg aku susun balik..ade antie india 2 da ready nk marah aku...huh!!aku x pndang ppn die...aku cpt2 susun dgn mamat 2....cpt tol aku susun..cam ade pengalaman..aku pon ckp mekasih kat die..makcik2 kat situ semue pandng aku mcm la aku jatuhkan yogurt mak bapak kau...arr bole blah!!

2 cite ni buat aku rase bangse lain myb lbh prihatin tntang nasib org disekeliling drp org melayu yg suke tunjuk bagus n kerek semcm je....tlg x de la..tp pandang mate 2...peh kail ikan pon bley tumpul tgk mate korang ....tol x?

so aku x ckp la bangse asing lg bagus...aku org melayu gak...ni la care org kite melihat org disekeliling..perspektif aku mengatekan...org melayu akn terase hbt diklgn bangse asing..tp x semestinye duhai melayu ku...lu pk la sendiri..aku da pnt type ni..adios~

No comments: